Vanaf 1 augustus 2023 is het vereist dat u en uw monteurs die werken aan anti-diefstalelementen van auto’s, zoals sleutels, contact- of deursloten, in het bezit zijn van een SERMI-certificaat. Dit is het gevolg van nieuwe Europese wetgeving en het betekent dat u uw werkprocessen moet aanpassen. U kunt zich nu al voorbereiden op deze verandering door het aanvragen van het certificaat.
Goed voorbereid op de toekomst met EV-trainingen
In werkplaatsen van autobedrijven en schadebedrijven hebben de hybride en elektrische voertuigen een steeds groter aandeel. Ook in de industrie, transport en scheepvaart neemt elektrificatie van de aandrijving toe.
Waar een aantal jaar geleden het nog sporadisch voorkwam, komt het tegenwoordig met regelmaat voor dat er een elektrisch aangedreven voertuig in de werkplaats staat. Bij reparaties aan elektrische voertuigen komen best wat vragen kijken:
- Wat mag ik wel en wat mag niet?
- Heb ik geïsoleerd gereedschap nodig?
- Zijn er regels voor het werken aan deze voertuigen?
- Hoe werkt dit voertuig eigenlijk?
Stuk voor stuk belangrijke vragen, die allemaal beantwoord worden in de trainingen EV en Hybride van GMTO.
Ons opleidingstraject tot hybride en EV expert bevat 4 trainingen,
- Deel 1: Voldoende onderricht persoon.
- Deel 2: Vakbekwaam persoon en werk-verantwoordelijke.
- Deel 3: Diepgaande diagnose en laadsystemen.
- Deel 4: Batterijtechniek, de- en montagewerk.
Inbegrepen bij het Hybride & EV specialist en Expert traject is het volgende, zodat u direct veilig en professioneel aan de slag kunt:
- Document NEN9140
- Document funtietoewijzing personeel
- Afzetpalen en ketting
- Elektrisch isolerende handschoenen
- Multimeter voor hoogspanning CAT III
- Kunststof opbergkoffer
- Muurschild GMTO Hybride & EV specialist
Recent is de training EV-4 gelanceerd. Tijdens deze training gaan we aan de hand van live data bekijken wat de toestand is van een batterijpakket. Er wordt uitgelegd hoe het batterij management hiernaar kijkt zodat je begrijpt wanneer je de diagnose kan stellen dat er een probleem zit in het batterijpakket.
Ook demonteren we tijdens de training een batterijpakket om zo zelf te kunnen bekijken hoe een batterijpakket is opgebouwd. Om een reparatie uit te kunnen voeren is apparatuur nodig om losse cellen te kunnen vervangen, celbalancering is essentieel na vervanging van een cel. We laten je tijdens de training kennis maken en verantwoord werken met deze apparatuur.
Wil jij samen met ons kijken naar de mogelijkheden voor jouw organisatie, neem contact onze opleidingsadviseurs via info@fhdata.nl of op telefoonnummer: +31 (0)72-5622407